ساخت تابلو راهنمای طبقات
نمونه تابلو راهنمای طبقات
قیمت تابلو راهنمای طبقات

ساخت تابلو راهنمای طبقات

ساخت تابلو راهنمای طبقات

راهنمای طبقات وسیله ای مناسب برای مشخص کردن طبقات و واحدهای یک ساختمان اداری، تجاری، مسکونی و غیره است که به مراجعین برای پیدا کردن واحد مورد نظرشان، کمک کرده و یک مورد ضروری برای تکریم ارباب رجوع محسوب می شود.
تابلو راهنمای طبقات دارد انواع مختلفی و قیمت تابلو راهنمای طبقات بسیار متنوع است اما وجه اشتراک همه آنها معرفی قسمت های مختلف یک ساختمان است. لذا این تابلو یک مورد لازم و ضروری برای هر ساختمانی است. انواع تابلوهای راهنمای ساختمان باید دارای جذابیت و زیبایی باشد که در بدو ورود مراجعین، نظر آنها را جلب کند. البته خوانایی و واضح بودن آن نیز بسیار مهم است. نوشته های روی تابلو باید به گونه ای باشد که توسط افراد مختلف قابل خواندن باشد.
یک تابلو راهنمای طبقات که طبق استانداردهای روز دنیا طراحی شده باشد، از سردرگمی و آشفتگی مراجعین جلوگیری می کند. تابلو باید در مکان مناسبی نصب شود، تا به سهولت قابل دیدن باشد. روی تابلوها، المان های مختلف راهنمای طبقات مانند شماره هر واحد، لوگو و نام شرکت، راه پله، سرویس بهداشتی، ورود، خروج، آسانسور، پارکینگ، انبار و … درج می شود.

طراحی تابلو راهنمای طبقات

طراحی راهنمای طبقات یکی از اقدامات اولیه جهت سفارش تابلو راهنمای طبقات، طراحی تابلو راهنمای طبقات است که می بایست قبل از ساخت انجام شود. طراحی تابلو راهنمای طبقات توسط طراحان مسلط به نرم افزارهای کامپیوتری انجام می گیرد که از کاربردی ترین آنها می توان به کورل و فتوشاپ اشاره نمود. تابلو راهنمای طبقات را می توان به شکل چاپی یا معمولی و برش لیزری به مرحله اجرا رساند که باید یاد آور شد در صورت ساخت تابلو راهنمای طبقات به شکل چاپی معمولا از نرم افزار فتوشاپ استفاده می شود و در مقابل، ساخت تابلو به صورت برش یا حک با استفاده از نرم افزار کورل انجام می شود.

نکته مهم در رابطه با طراحی و ساخت تابلو راهنمای طبقات و قیمت تابلو راهنمای طبقات این است که به دلیل برش ورق های فلزی و پلکسی در ساخت تابلو راهنما، نرم افزار کورل از نیاز های ضروری در طراحی بشمار می رود که می توان بعد از طراحی خروجی فایل مناسب جهت برش لیزر را آماده نمود.

انواع ساخت تابلو راهنمای طبقات از لحاظ جنس که در قیمت تابلو راهنمای طبقات موثر است

  • پلکسی گلاس
  • شیشه ای
  • آلومینیومی
  • کامپوزیت
  • MDF
  • مولتی استایل
  • استیل
  • و انواع تابلوهای ترکیبی
  • ورق پلکسی گلاس

مهمترین نکاتی که در طراحی و ساخت تابلو راهنمای طبقات باید رعایت شود:

  • درج المان های ضروری با استفاده از علائم بین المللی که در تمام دنیا به صورت مشترک استفاده می شود، مانند راهنمای راه پله ها و غیره
  • انتخاب فونت خوانا و ساده به طوری که همه سنین بتوانند از آن استفاده کنند.
  • ابعاد مناسب با فضای در نظر گرفته شده در ساختمان
  • چاپ با کیفیت و مدرن به طوری که در یک نگاه نظر مراجعه کننده را جلب کند.
  • یکپارچگی و هماهنگی تابلوها در رنگ، نوع فونت، اندازه و غیره در تمام طبقات و قسمت های مختلف ساختمان
  • انتخاب تابلوهای راهنمای واحدها و اتاق ها با قابلیت جابجایی راحت و آسان

انواع تابلو راهنمای طبقات از لحاظ کاربری

تابلو راهنمای طبقات مسکونی

امروزه مجتمع های مسکونی بزرگی در کلان شهر ها در حال ساخت هستند که دارای واحدهای متعددی می باشند و مسلما این مجتمع ها و ساختمان های بزرگ نیازمند بخش ها و قسمت هایی مانند اتاق مدیریت، سرایداری، رختشوی خانه، مرکز خرید و مواردی مشابه هستند.

نکته مهمی که در این رابطه باید عنوان کرد، یافتن این مکانها برای ساکنینی است که در ابتدای سکونت در ساختمان با آن روبرو هستند. لذا سفارش و ساخت یک تابلو راهنمای طبقات ساختمان در محل مناسب در ساختمان امری مهم و ضروری بشمار می رود.

تابلو راهنمای طبقات ساختمان را می توان به شکل های متفاوتی در دو نوع با نور و بدون نور تولید نمود که هر کدام از آنها با استفاده از متریال های مختلفی ساخته و نصب می شوند که قبل از ساخت می بایست تمام جوانب از قبیل ابعاد و محل نصب و قیمت تابلو راهنمای طبقات را در نظر گرفت.

تابلو راهنمای طبقات اداری

تابلو راهنمای طبقات علاوه بر محیط های مسکونی به عنوان تابلو راهنما در ادره ها نیز استفاده می شود. سازمان ها و مجتمع هایی مانند ساختمان های بیمه، ساختمان های مرکزی بانک، دانشگاه ها، بیمارستان ها، مخابرات و بسیاری از موارد مشابه شامل اداره ها می باشند که دارای طبقات مختلفی هستند و در هر طبقه اتاق هایی در جهت ارائه خدمات در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال ساختمان یک بیمارستان شامل بخش ها و اتاق هایی مانند اتاق مدیریت، اتاق معاون، اتاق جلسات، بخش اورژانس، اتاق عمل، آزمایشگاه و … می باشد که یافتن و جستجوی آنها برای مراجعین به راحتی امکان پذیر نخواهد بود.

ساخت تابلو راهنمای طبقات اداری به عنوان سهولت در جستجوی مکان مورد نظر برای افراد مراجعه کننده در اداره ها از ضروریات و مهم ترین عوامل است که در اجرا و تاسیس یک پروژه عظیم اداری از اقدامات اولیه بشمار می رود و مانند تابلو راهنمای طبقات ساختمان با استفاده از متریال های متفاوت ساخته می شود.

گالری تصاویر راهنمای طبقات