ساخت مهر - مهرسازی
قیمت ساخت مهر
مهر لیزری

مهر

مهر

ساخت مهر – مهرسازی

ساخت مهر و مهرسازی هنری است که از ادوار بسیار دور تاکنون مورد استفاده ساکنان ممالک مختلف بوده است. بشر برای جلوگیری از هرج و مرج، صنعت حکاکی و مهرسازی را ابداع کرد، تا ضامن سلامت جامعه خویش باشد.

این صنعت  بیش از 5 هزار سال سابقه تاریخی دارد و باستان شناسان در کاوش های خود مهر های نقش دار استوانه ای و مخروطی شکل را یافته اند که قدمت رواج آنها بعد از حمله ایلامی ها به کشورمان، به سه هزارو پانصدسال پیش از میلاد مسیح می رسد.

به دلیل اینکه امضا هیچ جایگاهی در نزد گذشتگان نداشت، مهر و آرم بیشترین نقش را در میان معاملات، مکاتبات و نامه های اداری و کشورداری بر عهده داشت.

با پیشرفت علم مهرسازی کنار نرفت و نقش مهمتری نیز پیدا کردند. در واقع با رواج امضا، مهرسازی همچنان جایگاه خود را برای انجام معاملات حفظ کرد. در قرون جدید معاملات تجاری رواج بیشتری پیدا کرد. اگر تا قبل از این مهرسازی تنها برای امور حکومتی و کشورداری استفاده می شد، این بار افراد عادی نیز به مهر احتیاج پیدا کرده بودند. اما با توجه به تعداد زیاد مهر، این بار باید از امضا نیز استفاده می شد.

مهرهایی که امروزه استفاده می شود دربرگیرنده اطلاعاتی از قبیل نام، نام خانوادگی و مقام و منصب افراد است. برخی از مهرها نیز تنها برای ثبت تاریخ استفاده می شود. مهرهای امروزی می توانند برای کارهای شخصی و یا اداری باشند. به این معنا که اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده مهر هستند و این مهرها نشانه تایید مکاتبات اداری و اسنادی است که میان افراد رد و بدل می شود.

در حال حاضر مهرسازی اغلب برای تایید مکاتبات است. در معاملاتی که میان شهروندان انجام می شود، مهر جایگاه اولیه خود را حفظ کرده است. برای مثال در یک فروشگاه برای تایید فاکتورهای فروش، ثبت مهر فروشنده بر روی برگه فروش الزامی است.

هدف اصلی ساخت مهر – مهرسازی، رسمیت بخشیدن به مدارک و اسنادی است که به مهر مزین شده اند.

 

دستگاه ساخت مهر چیست ؟

معمولا در مهرسازی مهرها را به شیوه های ژلاتینی ، برنجی و لیزری می سازند. هر کدام از این روش ها مزیت های مخصوص به خود را دارد .

مهر ژلاتینی چیست ؟

معمول ترین روش ساخت در بازار چاپ مهر همین ساخت به روش ژلاتینی می باشد. قیمت ساخت مهر در مهر ژلاتینی هزینه به نسبت پایینی دارد ، به صورت فوری ( زیر ۱۵ دقیقه ) آماده می شود و می توان از دو دسته ساده ( نیاز به همراه داشتن استامپ دارد ) و پرینتی ( استامپ سرخود دارد و فقط بایستی پس از مدتی استفاده مخزن استامپ را با جوهر مجددا شارژ نمائید ) برای استفاده از آن کمک گرفت ؛ امکان ساخت در سایزهای مختلف از ۱ تا ۱۰ سانتی متر را نیز داراست .

برای ساخت مهر های ژلاتینی باید طراحی به صورت وکتور و یا برداری انجام شود.

مهر لیزری چیست ؟

شیوه ای دیگر در ساخت مهر را روش لیزری می نامند ، مهر لیزری از کیفیت بالایی در توانایی چاپ نقاط ریز برخوردار است. در مهر لیزری می توان از چند رنگ به صورت همزمان استفاده کرد . نیازی به همراه داشتن استامپ ندارد. ولی بعد از مدت زمانی خاص باید جوهر آن شارژ شود . این روش نیز به شما امکان ساخت در سایز های مختلف را می دهد. ولی طبیعتا قیمت ساخت مهر هزینه بالاتری نسبت با مدل مهر ژلاتینی باید بپردازید . ساخت مهر لیزری کمی زمان بر است و معمولا نمی شود آن را به صورت فوری تهیه کرد . از دیگر تفاوت های بارز مهر های اتوماتیک لیزری نسبت به نسل های قدیمی تر طول عمر چندین برابری این گونه مهر لیزری نسبت به سایر رقباست.

پس قطعا با توجه به توضیحات بالا اگر به دنبال ساخت مهر فوری و با کیفیت هستید پیشنهاد این مرکز به شما بزرگواران ساخت مهر لیزری است.

مهر برنجی چیست ؟

یکی از قدیمی ترین روش های ساخت مهر در ایران می باشد که از حکاکی با نوعی مته خاص بر روی برنج یا فلز دیگری ساخته می شود. معمولا مهر های برنجی در سایز های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد که تنها در بردارنده نام و نام خانوادگی شخص یا نام اداره و سمت پرسنل آن باشد .

سایر مزایای مهر لیزری

از مزیت مهرهای لیزری می توان به سختی و تقریبا غیر ممکن بودن جعل در آن اشاره کرد. چون برای ساخت آن نیاز به  حکاکی دستی بدون هیچ طرح و شابلون از پیش آماده می باشد و حتی ساخت ۲ مهر کاملا یکسان توسط یک مهر ساز غیر ممکن به نظر می رسد. مهر برنجی دیگر طرفداری در مقایسه با مهر های لیزری و ژلاتینی ندارد.

انواع مهر لیزری اتوماتیک:

  • مهر لیزری موبی ( Mobi Stump )
  • مهر لیزی شاینی((Shiny
  • مهر لیزری دیپلمات(Diplomat)
  • مهر لیزری اسمارت(Smart)

 

مهر برجسته چیست؟

مهر برجسته نمادی است جهت اعتبار بخشی و ایجاد اطمینان و اصالت اوراق و اسناد .

دستگاه مهر برجسته از دو قسمت فک و بدنه دستگاه تشکیل شده . متریال مورد استفاده برای قسمت مهر که به صورت ساخت کلیشه های نر و ماده می باشد، به 2 روش ساخته میشوند:

کلیشه های فلزی

کلیشه های نایلوپرینت

که پس از ساخت، قسمت مهر بر روی فک دستگاه نصب میگردد و پس از استفاده بر روی کاغذ اثر مهر به صورت برجسته باقی می ماند.

مهر های برجسته بدون رنگ هستند و اثر آنها به صورت فرورفتگی و برجستگی می باشد. جنس این مهر ها از چدن میباشد. مهر برجسته به دو صورت مورد استفاده قرار می گیرند: ۱- مهر های برجسته برای ایجاد طرح روی لاک ۲- مهر های برجسته دسته دار برای ایجاد برجستگی و فرورفتگی .

مهر برجسته از امنیت بسیار بالای برخوردار بوده و به سادگی قابل جعل نبوده .

برای بهتر نمایان شدن مهر برجسته میتوان از برچسب های مخصوص در رنگهای دلخواه استفاده کرد ، که قبل از استفاده از مهر بر روی کاغذ چسبانده شده و مهر بر روی آن زده خواهد شد ، که گذشته از بهتر نمایان شدن مهر از زیبایی ویژه برخوردار خواهد شد .

مناسب برای اسناد رسمی، برگه قرارداد ، برگه گارانتی و


مهر جیبی چیست؟

مهر جیبی ( مهر همراه ) گذشته از ظاهری زیبا ، بسیار کم جا بوده و به راحتی در جیب و یا کیف قرار میگیرد.

مهر جیبی مناسب کسانیست که همواره نیاز دارند که مهرشان همیشه همراهشان باشد ، مانند مهندسان ، پزشکان ،مدیران و …

مهر جیبی در دو نوع مهر جیبی لیزری و مهر جیبی ژلاتینی موجود میباشد .

لازم است بدانید که برای مدل مهر جیبی ژلاتینی استامپ در خود پایه وجود داشته و برای استفاده آن نیازی نیست که استامپ همراهتان باشد. این پایه ها نیز همانند دیگر پایه های مهر در اشکال مختلفی هستند تا شما بهترین و مناسب ترین پایه را برای مهر خود انتخاب کنید.

مهرهای فوری برای شغلهای مختلف استفاده میشه که ما آن ها را به دسته های زیر تقسیم بندی کردیم :

  • مهر پزشکی
  • مهر شرکت
  • مهر نظام مهندسی
  • مهر شخصی
  • مهر وکیل
  • مهر امضاء
  • مهر برنجی

از لحاظ شکل ظاهری هم انواع مختلفی دارند که شامل مهر جیبی ، مستطیل ، دایره ، بیضی و مربع می شوند. قیمت ساخت مهر با توجه به نوع آن متفاوت است.

مدارك مورد نیاز براي ساخت مهر مشاغل مختلف

در ادامه مطلب، به تعدادي از مدارك مورد نیاز براي ساخت مهر مشاغ مختلف اشاره میکنیم که بدون آنها امکان ارائه خدمات وجود نخواهد داشت. همچنین صحت این مدارك باید به اثبات برسد تا امکان ساخت مهر وجود داشته باشد.

* مهر پزشکی و پرستاري:  کارت نظام پزشکی یا پرستاري به همراه کارت ملی و نامه درخواست

* مهر مهندسی:  پروانه فعالیت یا کارت عضویت نظام مهندسی به همراه کارت ملی و نامه درخواست

* مهر وکالت:  پروانه وکالت به همراه کارت ملی و نامه درخواست

* مهر شخصی:  ملی متقاضی مهر

* مهر امضاي ادارات: نامه رسمی درخواست سازمان مربوطه با سربرگ اختصاصی

* مهر ادارات دولتی و سازمانها: نامه رسمی درخواست سازمان مربوطه با سربرگ اختصاصی به همراه ذکر نام و کد ملی شخص تحویل گیرنده به علاوه آگهی تاسیس و روزنامه رسمی

* مهر فروشگاه ها و اصناف: جواز کسب و کارت ملی صاحب جواز

* نمایندگی بیمه ها و برندهاي داخلی: مجوز فعالیت شرکت به عنوان نماینده و کارت ملی برای اشخاص حقیقی

* مهر اینترن ها: کارت دانشجویی

* مهر وبسایت ها و آنلاین شاپ ها: نماد الکترونیک و کارت ملی شخص دریافت کننده نماد مهر

اگر لوگوی شرکت خود را پیش از این طراحی کرده باشید تلاش کنید کادر مهر شما و چیدمان و کلمات آن با لوگو هماهنگ و دقیق باشد که بعد از ساخت مهر زیباتر جلوه کند .

لوگوی شرکت اگر به صورت دایره است ، بهتر است که طرح مهر دایره باشد و اکثر ابعاد مناسب برای مهرهای شرکتی دایره به قطر بین ۳ تا ۴ سانتیمتر است .

مهر امضا چیست؟

اگر شما مدیر یا کارمندی هستید که باید در طول روز تعداد زیادی سند و مدرک امضا کنید، حتما به این فکر کرده‌اید که یک مهر امضا داشته باشید. شاید هم شما نمی‌دانستید که می‌شود از امضا نیز مهر تولید کرد. ما در مهرینو این امکان را داریم که امضا شما را به مهر تبدیل کنیم. البته برای داشتن بهترین کیفیت در مهر امضا مواردی وجود دارد که باید حتما رعایت شود.

قبل از سفارش حتما بر روی یک کاغذ سفید و تمیز و با یک خودکار با نوک باریک چندین بار امضا کنید. امضای هر فرد در هر نوبت حتما تغییراتی با نوبت‌های قبلی خود دارد به همین دلیل چندین بار امضا کنید و وقتی به بهترین نتیجه از امضای خود دست یافتید از کاغذ امضای خود یک اسکن با کیفیت تهیه نمایید. فایل اسکن امضا باید رزولیشنی معادل 300 و یا 600 Dpi داشته باشد تا نتیجه نهایی نیز با کیفیت شود. برای انتخاب نوع دستگاه مورد نظر ابتداد باید ابعاد امضای خود را داشته باشید. ابعاد امضا فاصله دورترین نقاط افقی، در فاصله دورترین نقاط عمودی خطوط امضا می‌باشد.

برای سفارش یک مهر امضا ارائه مدرک معتبر الزامی می‌باشد. اگر امضای شما فاقد عنوان شغلی است و تنها شامل طرح امضا و یا طرح امضا همراه نام و نام خانوادگی شما می‌باشد. همچنین اگر امضای شما شامل عنوان شغلی شما نیز می‌باشد برای ثبت سفارش لازم است نامه درخواست ساخت مهر، بر روی سربرگ اداره و یا شرکت محل فعالیت خود تهیه نمایید و تصویر آن را در اختیارما قرار دهید.

لطفا در خصوص سفارش و اطلاع از قیمت ساخت مهر با این مرکز تماس بگیرید.